O nas

   

Wierzymy, że dobra książka wymaga czasu i ten czas dla niej mamy. Nieustannie poszukujemy literackich pereł, a to, co odkryjemy, poddajemy wnikliwej analizie i selekcji. Właśnie dlatego nie wydajemy przypadkowych książek, lecz historie opowiedziane z pasją. Każdą z nich dopracowujemy, korzystając z naszego doświadczenia, wiedzy i tego, co łączy nas z Tobą – miłości do dobrej literatury.

Historia Wydawnictwa Poznańskiego sięga 1956 roku – od tamtej pory, poza siedzibą oficyny przy ulicy Fredry 8, zmieniło się niemal wszystko. Staramy się pielęgnować naszą długoletnią tradycję, a jednocześnie odważnie patrzymy w przód, wychodząc na przeciw potrzebom czytelników oraz kreując nowe trendy.

W skład Grupy Wydawnictwa Poznańskiego wchodzą obecnie trzy marki: Wydawnictwo Poznańskie (literatura piękna, historia, non-fiction), Czwarta Strona (literatura obyczajowa i kryminalna) oraz We need YA (literatura młodzieżowa) oraz Zygzaki (literatura dla dzieci). Mimo iż każda z marek specjalizuje się w innym obszarze literatury, wszyscy pracujemy pod jednym dachem, wzajemnie się uzupełniając, (w)spierając i inspirując. Wierzymy, że z różnorodności wykluwają się najlepsze pomysły.

 

 

W naszej pracy stawiamy bardziej na jakość niż ilość, lubimy wyzwania i niejednokrotnie podejmujemy wydawnicze ryzyko. Jesteśmy stosunkowo młodym zespołem pasjonatów, a w naszych głowach wciąż powstają nowe pomysły, o czym świadczą serie wydawnicze: wskrzeszona po wielu latach seria skandynawska, seria literatury eko, seria reporterska czy seria popularnonaukowa ZROZUM. Za te właśnie działania – „za wysokie standardy literackie i edytorskie oraz profesjonalne i odpowiedzialne łączenie funkcji kulturowej z komercyjną” – otrzymaliśmy w 2018 roku tytuł Wydawcy Roku.

       

Zależy nam na tym, aby wydawane przez nas książki poszerzały horyzonty, prowokowały do dyskusji i zaskakiwały, innymi słowy: aby żyły – zarówno na rynku wydawniczym, jak i w pamięci czytelników – jak najdłużej. Dlatego wśród naszych autorów znajdują się uznani i nagradzani na świecie autorzy jak Annie Proulx, Jesmyn Ward, Philipp Meyer czy Elif Shafak. Do sukcesu tych pisarzy w Polsce przyczyniają się wspaniali tłumacze – m.in. Justyna Czechowska, Jacek Godek, Piotr Tarczyński czy Iwona Zimnicka – z którymi mamy przyjemność współpracować.

Aktywnie wspieramy też młodych, debiutujących autorów – przede wszystkim reportażystów – zapewniając im profesjonalną opiekę redakcyjną. W ramach powstałej w 2018 roku serii reporterskiej udało nam się odkryć takie perły polskiego reportażu jak Agata Romaniuk, Stasia Budzisz, Joanna Szyndler czy Olga Wiechnik, które pokazują, że rzeczywistość wciąga nie mniej niż fikcja. Na polskiej scenie reportażu już na stałe zagościł organizowany przez nas corocznie konkurs reporterski, dotowany stypendium w wysokości 15 000 zł.

Z czwartej strony uważamy, że czytanie – jak mawiała poetka – jest najlepszą zabawą, jaką ludzkość sobie wymyśliła. Dlatego w naszym imprincie Czwarta Strona istniejącym od 2015 roku wydajemy książki, które zapewniają doskonałą rozrywkę i pochłaniają bez reszty – zarówno literaturę obyczajową, jak i powieści kryminalne i thrillery. Najbardziej dumni jesteśmy z sukcesu Remigiusza Mroza, najpopularniejszego aktualnie w Polsce pisarza, którego powieści kryminalne cieszą się niegasnącym zainteresowaniem czytelników.

Nie zapominamy też o najbardziej wymagającej i często nieprzewidywalnej grupie czytelników, czyli młodych dorosłych, którzy czytają na potęgę. W naszej serii z jednorożcem, We need YA, wydajemy książki pełne magii i tajemniczych zwrotów akcji, ale też powieści poruszające problemy, z którymi na co dzień mierzą się współcześni nastolatkowie. Cieszymy się, że poza uznanymi pisarzami zagranicznymi, mamy też świetnych polskich autorów jak Paulina Hendel czy Adam Faber.

Do wspólnego czytania zapraszamy też dzieci, dla których stworzyliśmy markę Zygzaki. Najmłodsi czytelnicy i czytelniczki znajdą w książkach Zygzaków inspirujące opowieści, wyjątkowe ilustracje, pomysły na twórczą zabawę i dużo czułości. Do współpracy zapraszamy lubianych polskich autorów i autorki, wspieramy debiutantów i wyszukujemy najciekawsze zagraniczne tytuły. Razem z dziećmi wymyślamy świat!

Oprócz wydawania książek uwielbiamy o nich opowiadać i moglibyśmy to robić bez końca – możecie nas oglądać na naszym autorskim vlogu „Wydaje nam się”, gdzie rozmawiamy tylko o dobrej literaturze. Z kolei na Instagramie każdego dnia opowiadamy o naszych ulubionych książkach i nowościach, odsłaniając kulisy pracy w wydawnictwie. Media społecznościowe stanowią dla nas platformę, dzięki której możemy się z Wami komunikować i otrzymywać bezpośredni feedback – gorąco Was do tego zachęcamy!

Nasz zespół

Robert Falewicz

Prezes Zarządu odpowiedzialny za strategię rozwoju spółki. Miłośnik acid jazzu, twórczości Rolanda Topora oraz komedii romantycznych z Hugh Grantem.

Anna Wasik

Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Handlowa. W branży wydawniczej od 15 lat. Kocha książki, jazdę na nartach, dobre seriale i dobrą kuchnię. Zawodowo zajmuje się zadawaniem pytań. Z uwagą słucha odpowiedzi.

Monika Długa

Dyrektorka wydawnicza i zastępczyni redaktorki naczelnej. Czytelniczka totalna. Pasjonatka literatury non-fiction. (Bez)krytycznie wielbi Kapuścińskiego, Borgesa i Baumana. Autorka bloga God save the book.

Magdalena Genow-Jopek

Wizjonerka humanistka. W Poznańskim od 2013. Szuka radykalnego cienia.

Magdalena Kopydłowska

Menadżerka Biura Zarządu - Szefowa Sekretariatu. Czuwa nad dobrą organizacją nie tylko Sekretariatu, ale i całego Wydawnictwa. W każdej wolnej chwili słucha muzyki, uwielbia dobre kino.

Karolina Kowalewska

Menadżerka biura. Okiełznanie chaosu to jej supermoc. Rzeczy niemożliwe załatwia w mgnieniu oka, a na cuda trzeba chwilę poczekać. Na co dzień toczy wewnętrzną walkę jasnej i ciemnej strony, będąc fanką Myszki Mickey i Star Wars.

Paulina Surniak

Redaktorka inicjująca. Bezustannie szuka nowych książek, które warto wydać. Absolwentka Polskiej Szkoły Reportażu i tłumaczka. Nałogowa czytelniczka, autorka bloga Miasto Książek.

Marek Daroszewski

Rocznik 1973, czyli rówieśnik zwycięskiego remisu na Wembley i Polskiego Fiata 126p, historyk z wykształcenia redaktor z zamiłowania. Miłośnik historycznych kryminałów, reportaży i historii Niemiec. W Wydawnictwie największy (gabarytowo) kibic Lecha Poznań i fan Bruce’a Springsteena.

Katarzyna Kończal

Menadżerka ds. PR i Komunikacji Marketingowej. Zajmuje się promocją literatury pięknej oraz dba o wizerunek wydawnictwa. Z wyboru germanistka i polonistka. Zagubiona w językach, dlatego czyta, uczy i tłumaczy. Poza tym lubi niespieszne przebiegi, kadry i kolor zielony.

Agata Gać

Menadżerka ds. PR i Komunikacji Marketingowej. Uwielbia reportaż, literaturę podróżniczą i wszystko, co dzikie. Rusycystka. Matka domowej dżungli, kilku pluszowych dinozaurów i psa Cypisa.

Aleksandra Białek-Borsuk

Asystentka ds. marketingu książek historycznych. Pisze doktorat z literatury fin de siècle’u i jej związków z filmem niemym. Zaczytana w symbolistach, zauroczona secesją i zakochana w robieniu zdjęć analogowych oraz tworzeniu projektów graficznych.

Aneta Cruz-Kąciak

Redaktorka prowadząca Zygzaki. Podróżuje po fascynującym świecie książek dla dzieci, słucha i opowiada historie. Od niepamiętnych czasów bez pamięci zakochana w Meksyku.

Mateusz Witczak

Redaktor prowadzący. Z wykształcenia kulturoznawca. Uważa literaturę za rzecz niezbędną do szczęśliwego życia. Wiecznie głodny nowych opowieści. Kocha jazz, bardzo mocną kawę, metal i Rzym. Widok książek działa na niego kojąco.

Anna Rychlicka-Karbowska

Redaktorka prowadząca w Czwartej Stronie Kryminału. W wolnych chwilach czyta, bloguje i podróżuje z aparatem w ręce. Adeptka flamenco zakochana w Hiszpanii. Tropicielka street artu, fanka instagramowych kwadratów i wyznawczyni zasady, że wszystko dzieje się po coś.

Joanna Zalewska

Menadżerka marketingu w Czwartej Stronie Kryminału. Nie zna zabawy lepszej niż słowami. W wolnych chwilach czyta i słucha.

Marta Kujawa

Menadżerka marketingu w Czwartej Stronie Kryminału. Wierzy w marketing wartości. W nielicznych chwilach wolnych od książek spaceruje z Dogginką i odkrywa nowe smaki. Na emeryturze z pewnością zamieszka w Macedonii.

Greta Sznycer

Menadżerka ds. Komunikacji Marketingowej w Czwartej Stronie Kryminału. Zazwyczaj wierna temu gatunkowi. Kiedy będzie już miała psa, nazwie go Sherlock. Po odwróceniu wzroku od książek, najchętniej patrzy w nocne niebo.

Katarzyna Schinkel-Barbarzak

Menadżerka marketingu. Antropolożka zafascynowana food studies. Tworzy strategie marketingowe dla serii popularnonaukowej ZROZUM i biografii. Uwielbia filmy Almodovara i Sorrentino. Marzy o emeryturze na Sycylii.

Adrian Stachowski

Redaktor literatury faktu i tłumacz. Wcześniej – dziennikarz, autor wywiadów; publikował najczęściej w „Tygodniku Powszechnym” i „dwutygodniku” (co wciąż mu się zdarza). Pasjonat reportażu. Miłośnik jazzu z lat sześćdziesiątych, amerykańskich filmów z siedemdziesiątych, hip-hopu z lat osiemdziesiątych i wspomnień z lat dziewięćdziesiątych. Tata Lidki i Wojtka.

Bogumił Twardowski

Redaktor prowadzący, projekt menadżer. Z wykształcenia historyk, miłośnik dobrego rocka. Z zaciekawieniem obserwuje oceny przeszłości naszego kraju, lubi też historię starożytnego Rzymu, epoki średniowiecza i oświecenia. Śledzi historię Indian i rosyjskiego Wschodu. Bliskie mu są biografie ludzi śmiało poszukujących drogi do celu. Przebiega własną tropę.

Weronika Jacak

Redaktorka prowadząca odpowiedzialna za literaturę piękną (a w szczególności skandynawską), podróżniczą i eko. Komparatystka. Kiedyś objedzie świat na rowerze, ale na razie czyta za dużo książek, spędza za dużo czasu w kinie i zbyt często bywa we Włoszech.

Zuzanna Sołtysiak

Rozważnie romantyczna asystentka w dziale projektów wydawniczych. Marzy o napisaniu własnej powieści. Jest uzależniona od zielonej herbaty, czekolady oraz zapachu świeżo skoszonej trawy. Wciąż czeka na list z Hogwartu - różdżkę i czarujący charakter już ma.

Andżelika Stasiłowicz

Asystentka ds. Komunikacji Marketingowej w Czwartej Stronie. W naszym wydawnictwie spełnia marzenie o pracy z książką i słowem. Pasjonatka odkrywania nowych miejsc i podróży – niekoniecznie tych w ekskluzywnych warunkach. Popołudniami uczy języka japońskiego, dzieląc się nie tylko swoją wiedzą i doświadczeniem, ale także uwielbieniem do japońskiej kuchni.

Joanna Jeziorna-Kramarz

Asystentka działu projektu, wieczorami redaktorka i korektorka. W wolnych chwilach czyta kryminały, praktykuje jogę lub prasuje sterty ubrań. Fanka Jamesa Bonda. Nie wyobraża sobie życia bez czekolady. Jak już wygra lub zarobi pierwszy milion, otworzy księgarnio-kawiarnię z domowym ciastem, pyszną kawą i fascynującymi książkami.

Judyta Kąkol

Menadżerka marketingu w Czwartej Stronie. Nieustanie poszukuje nowych kreatywnych aktywności. Wolny czas spędza dbając o domową dżunglę, fotografując i czytając książki o Ameryce Południowej.

Aleksandra Wróblewska

Asystentka ds. Komunikacji Marketingowej w Czwartej Stronie. Wyznaje zasadę, że nie istnieje coś takiego, jak za dużo książek, tylko niewystarczająco pojemne regały. Zdobywa nowe poziomy w książkowym tetrisie. Miłośniczka parzenia herbat i palenia świeczek zapachowych. Zajęta rozpieszczaniem swojego pieska.

Łukasz Chmara

Redaktor prowadzący i Szef marki We need YA. Czytanie i dyskusje na temat książek dla młodzieży (i nie tylko) to jego codzienność. Spędza życie w social mediach, choć udaje, że wcale nie. Nie rozstaje się ze swoim aparatem. Uczy się wielu języków obcych, a resztę swojego wolnego czasu przeznacza na zgłębianie wiedzy z dziedziny psychologii i antropologii kulturowej. Znany również jako @talkincloud

Anna Fiałkowska

Menadżerka marketingu w We need YA. Wymyśla strategie, dba o szczegóły kampanii i błyskawicznie odpisuje na mejle. Filolożka polska, autorka książek i poetka. Uwielbia dyskutować i wskazywać nowe punkty widzenia. W wolnym czasie czyta, spaceruje z pieskiem Lulu, robi zdjęcia analogowe albo ogląda filmy (kocha „Gorączkę” Michaela Manna). Znana również jako Annie Warhol.

Aleksandra Kotlewska

Asystentka ds. social mediów działu We need YA. Nie potrafi usiedzieć w jednym miejscu i milczy tylko wtedy, gdy czyta dobrą książkę. Żywioł energii, który ma milion myśli na minutę, a kreatywność jest jej siostrą bliźniaczką. Odpoczynkiem jest dla niej nauka języków obcych, spotkania z ludźmi i czytanie książek o tematyce feministycznej, queerowej oraz kryminałów. Za zamkniętymi drzwiami fanka gryzoni, ubrań oraz Harry’ego Stylesa.

Damian Pawłowski

Redaktor/ korektor. Literatura to całe jego życie. Każdą wolną chwilę spędza na czytaniu i pisaniu. Kocha niespiesznie spędzany czas z książką w ręku i długie rozmowy z przyjaciółmi. Uwielbia poezję, a słowa mają dla niego ogromną moc. W sieci znany również jako @pan.z.ksiazka

Oliwia Żyłka

Menadżerka marketingu. Współtworzy strategie marketingowe i działania w social mediach. Lubi kreatywną, dynamiczną pracę. Uwielbia rozmowy o literaturze i zdarza się jej zamęczać ludzi swoimi przemyśleniami czytelniczymi. Jej stos książek do przeczytania nigdy nie maleje, podobnie jak lista planów do zrealizowania. Wolny czas lubi spędzać aktywnie, ale kocha też jesień i deszczowe wieczory z książką.

Barbara Adamczyk

Kierowniczka Działu Koordynacji Produkcji; odpowiedzialna za kontakty z drukarniami oraz kontrolę jakości wysyłanych i otrzymywanych materiałów. Miłośniczka dobrej literatury, górskich wędrówek, rudych kotów i Rumunii.

Magdalena Bloch

Graficzka. W Dziale Koordynacji Produkcji sprawdza poprawność wykonania plików do druku, ale też projektuje okładki i inne materiały graficzne. Po pracy „hasa po lasach” lub las upycha do słoja. Swój wolny czas dzieli między craft i bushcraft. Autorka książki „A Adi powiedział”.

Marta Benec

Specjalistka Działu Koordynacji Produkcji. W pracy nadzoruje poprawność plików zsyłanych do druku i realizację planu wydawniczego. Zajmuje się również składem i łamaniem książek. Odpowiada za techniczne przygotowanie tytułów w ramach projektu „Wielkie Litery”.

Barbara Niżyńska

Szefowa marketingu internetowego. Najwięcej pracuje nad filmowym obliczem książek, a ostatnio pochłaniają ją mailingi i automatyzacja. Uwielbia jeździć na rowerze. Po pracy królowa parkietu - salsa NY to jej nowa miłość.

Zuzanna Marcinowska

Szefowa Działu E-commerce, zajmuje się księgarnią Wydaje nam się. Z wykształcenia inżynier, a z zamiłowania książkoholik, podróżnik, radiowiec. Kocha zwierzęta, kuchnię wege i jazdę na nartach.

Joanna Wita

Menadżerka ds. e-commerce. Zajmuje się obsługą sklepu od strony technicznej i logistycznej. Miłośniczka kawy, bez której nie zaczyna dnia. Kocha zwierzęta, włoską kuchnie i dobre wino.

Aleksandra Leśniak

Specjalistka ds. social mediów księgarni Wydaje Nam Się. Dba o kontakt z czytelnikami, reaguje na ich opinie, informuje o premierach. Wrażliwa czytelniczka, która wierzy, że lektura powinna nas łączyć, więc nie zamyka się na żaden gatunek. Książki stanowią również ogromną część jej życia prywatnego – na co dzień opowiada o nich na swoim Instagramie i YouTube – @alex.andthebooks

Adrian Leonarczyk

Kierownik Działu Handlowego. Bohemista, idealista i fantasta. Człowiek, który o piwie wie prawie wszystko i sam je warzy. Górski piechur i fan rocka. W pracy codziennej zajmuje się sprzedażą i dystrybucją.

Anna Zientek

W wydawnictwie zajmuje się korektami i redakcjami tekstów. Miłośniczka J.R.R. Tolkiena, Jane Austen i Sherlocka Holmesa. W wolnym czasie lubi piec i gotować. Urlop? Tylko w górach!

Magdalena Owczarzak

Korektorka, incydentalnie redaktorka. Łowczyni błędów w książkach i na okładkach. Swój korektorski ślad zostawia na wszystkim, co do niej spłynie na biurko lub na maila. Po pracy chodzi swoimi drogami, podróżuje, wpatrując się w zieleń i linię horyzontu. Zauroczona twórczością Olgi Tokarczuk zatrzymuje się chętnie w świecie przez nią przedstawionym.

Weronika Zielińska

Specjalistka ds. sprzedaży. Koordynator magazynu i wydawniczych kiermaszów. W wolnych chwilach chodzi do kina i gra na gitarze.

Natalia Kiwilsza

Specjalistka ds. Handlowych. Po pracy większość czasu spędza ze swoimi ukochanymi psami na długich spacerach poza miastem. Galopuje i mknie przez przeszkody. Miłośniczka kuchni śródziemnomorskiej. Od pewnego czasu zafascynowana pracą w glinie, stara się tworzyć ceramikę użytkową… z różnym skutkiem 😉

Kamila Ćwikła

Asystentka Działu Handlowego.

Mikołaj Tomczak

Specjalista ds. obsługi klienta. Student inżynierskiej gospodarki przestrzennej. Najmłodsza osoba w firmie. Instruktor w organizacji skautowej. Fan piłki nożnej. Wielbiciel fantasy i kryminałów, zaglądający czasem do poezji a nawet literatury historycznej.

Kornelia Rączka

Pomocnik działu handlowego. Studentka gospodarki przestrzennej. Uwielbia podróże i aktywne spędzanie czasu na świeżym powietrzu.

Marianna Nowak

Pomocnik działu handlowego.

Józef Pawelec

Pomocnik działu handlowego.

Bestsellery