O nas

   

 nasza misja

Wierzymy, że czytanie jest piękne i inspirujące, łączy ludzi i zmienia świat.
Stawiamy na różnorodność, bo wiemy, że każdy zasługuje na swoją opowieść.
Nasze książki są gwarancją jakości, wzbogacają o nowe doświadczenia i zapewniają rozrywkę.
Słuchamy Waszych potrzeb i z pasją zamieniamy je w dobrze opowiedziane historie.

nasze wartości 

  • Miłość do książek jest tym, co łączy nas z naszymi współpracowni(cz)kami, autor(k)ami i czytelni(cz)kami. 
  • Wspólnie tworzymy bezpieczną przestrzeń do dyskusji o świecie, ludziach i emocjach. 
  • Wyławiamy literackie perły – dbamy o jakość naszych książek i wydajemy je z najwyższą starannością.
  • Aktywnie odpowiadamy na otaczającą nas rzeczywistość – wspieramy osoby wykluczone i świadomość proekologiczną.
  • Wierzymy, że w każdym z nas drzemie czytelnik – wspieramy rozwój czytelnictwa i dzielimy się pasją do książek. 

 

Historia Wydawnictwa Poznańskiego sięga 1956 roku – od tamtej pory, poza siedzibą oficyny przy ulicy Fredry 8, zmieniło się niemal wszystko. Staramy się pielęgnować naszą długoletnią tradycję, a jednocześnie odważnie patrzymy w przód, wychodząc na przeciw potrzebom czytelników i czytelniczek oraz kreując nowe trendy.

W skład Grupy Wydawnictwa Poznańskiego wchodzą obecnie cztery marki: Wydawnictwo Poznańskie (literatura piękna oraz non-fiction), Czwarta Strona / Czwarta Strona Kryminału (literatura obyczajowa i kryminalna), We need YA (literatura młodzieżowa) oraz Zygzaki (literatura dla dzieci). Publikacje wszystkich naszych marek można nabyć w prężnie działającej księgarni internetowej Wydaje nam się, która nie tylko zajmuje się sprzedażą książek, ale i popularyzacją czytelnictwa (koniecznie zajrzyjcie na kanał YouTube). Mimo iż każda z marek specjalizuje się w innym obszarze literatury, wszyscy pracujemy pod jednym dachem, wzajemnie się uzupełniając, (w)spierając i inspirując. Wierzymy, że z różnorodności wykluwają się najlepsze pomysły.

W naszej pracy stawiamy bardziej na jakość niż ilość, lubimy wyzwania i niejednokrotnie podejmujemy wydawnicze ryzyko. Jesteśmy stosunkowo młodym zespołem pasjonatów, a w naszych głowach wciąż powstają nowe pomysły, o czym świadczą serie wydawnicze: wskrzeszona po wielu latach seria skandynawska, seria literatury eko, seria reporterska czy seria popularnonaukowa ZROZUM. Za te właśnie działania – „za wysokie standardy literackie i edytorskie oraz profesjonalne i odpowiedzialne łączenie funkcji kulturowej z komercyjną” – otrzymaliśmy w 2018 roku tytuł Wydawcy Roku.

       

Zależy nam na tym, aby wydawane przez nas książki poszerzały horyzonty, prowokowały do dyskusji i zaskakiwały, innymi słowy: aby żyły – zarówno na rynku wydawniczym, jak i w pamięci czytelników – jak najdłużej. Dlatego wśród naszych autorów znajdują się uznani i nagradzani na świecie autorzy jak Annie Proulx, Douglas Stuart, Bernardine Evaristo czy Elif Shafak. Do sukcesu tych pisarzy w Polsce przyczyniają się wspaniali tłumacze – m.in. Justyna Czechowska, Jacek Godek, Piotr Tarczyński czy Iwona Zimnicka – z którymi mamy przyjemność współpracować.

Aktywnie wspieramy też młodych, debiutujących autorów – przede wszystkim reportażystów – zapewniając im profesjonalną opiekę redakcyjną. W ramach powstałej w 2018 roku serii reporterskiej udało nam się odkryć takie perły polskiego reportażu jak Agata Romaniuk, Stasia Budzisz, Joanna Szyndler czy Olga Wiechnik, które pokazują, że rzeczywistość wciąga nie mniej niż fikcja. Na polskiej scenie reportażu już na stałe zagościł organizowany przez nas corocznie konkurs reporterski, dotowany stypendium w wysokości 15 000 zł.

Z czwartej strony uważamy, że czytanie – jak mawiała poetka – jest najlepszą zabawą, jaką ludzkość sobie wymyśliła. Dlatego w naszym imprincie Czwarta Strona istniejącym od 2015 roku wydajemy książki, które zapewniają doskonałą rozrywkę i pochłaniają bez reszty – zarówno literaturę obyczajową, jak i powieści kryminalne i thrillery. Najbardziej dumni jesteśmy z sukcesu Remigiusza Mroza, najpopularniejszego aktualnie w Polsce pisarza, którego powieści kryminalne cieszą się niegasnącym zainteresowaniem czytelników.

Nie zapominamy też o najbardziej wymagającej i często nieprzewidywalnej grupie czytelników, czyli młodych dorosłych, którzy czytają na potęgę. W naszej serii z jednorożcem, We need YA, wydajemy książki pełne magii i tajemniczych zwrotów akcji, ale też powieści poruszające problemy, z którymi na co dzień mierzą się współcześni nastolatkowie. Cieszymy się, że poza uznanymi pisarzami zagranicznymi, mamy też świetnych polskich autorów jak Paulina Hendel czy Adam Faber.

Do wspólnego czytania zapraszamy też dzieci, dla których stworzyliśmy markę Zygzaki. Najmłodsi czytelnicy i czytelniczki znajdą w książkach Zygzaków inspirujące opowieści, wyjątkowe ilustracje, pomysły na twórczą zabawę i dużo czułości. Do współpracy zapraszamy lubianych polskich autorów i autorki, wspieramy debiutantów i wyszukujemy najciekawsze zagraniczne tytuły. Razem z dziećmi wymyślamy świat!

Oprócz wydawania książek uwielbiamy o nich opowiadać i moglibyśmy to robić bez końca – możecie posłuchać nas na WPodcaście Wydawnictwa Poznańskiego, gdzie rozmawiamy tylko o dobrej literaturze. Z kolei na Instagramie i TikToku każdego dnia opowiadamy o naszych ulubionych książkach i nowościach, odsłaniając kulisy pracy w wydawnictwie. Media społecznościowe stanowią dla nas platformę, dzięki której możemy się z Wami komunikować i otrzymywać bezpośredni feedback – gorąco Was do tego zachęcamy!

Nasz zespół

Robert Falewicz

Prezes Zarządu odpowiedzialny za strategię rozwoju spółki. Miłośnik acid jazzu, twórczości Rolanda Topora oraz komedii romantycznych z Hugh Grantem.

Anna Wasik

Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Handlowa. W branży wydawniczej od 15 lat. Kocha książki, jazdę na nartach, dobre seriale i dobrą kuchnię. Zawodowo zajmuje się zadawaniem pytań. Z uwagą słucha odpowiedzi.

Monika Długa

Dyrektorka wydawnicza i zastępczyni redaktorki naczelnej. Czytelniczka totalna. Pasjonatka literatury non-fiction. (Bez)krytycznie wielbi Kapuścińskiego, Borgesa i Baumana. Autorka bloga God save the book.

Magdalena Genow-Jopek

Redaktorka naczelna. Wizjonerka humanistka. W Poznańskim od 2013. Szuka radykalnego cienia.

Magdalena Kopydłowska

Menadżerka Biura Zarządu - Szefowa Sekretariatu. Czuwa nad dobrą organizacją nie tylko Sekretariatu, ale i całego Wydawnictwa. W każdej wolnej chwili słucha muzyki, uwielbia dobre kino.

Karolina Kowalewska

Menadżerka biura. Okiełznanie chaosu to jej supermoc. Rzeczy niemożliwe załatwia w mgnieniu oka, a na cuda trzeba chwilę poczekać. Na co dzień toczy wewnętrzną walkę jasnej i ciemnej strony, będąc fanką Myszki Mickey i Star Wars.

Paulina Surniak

Redaktorka inicjująca. Bezustannie szuka nowych książek, które warto wydać. Absolwentka Polskiej Szkoły Reportażu i tłumaczka. Nałogowa czytelniczka, autorka bloga Miasto Książek.

Marek Daroszewski

Rocznik 1973, czyli rówieśnik zwycięskiego remisu na Wembley i Polskiego Fiata 126p, historyk z wykształcenia redaktor z zamiłowania. Miłośnik historycznych kryminałów, reportaży i historii Niemiec. W Wydawnictwie największy (gabarytowo) kibic Lecha Poznań i fan Bruce’a Springsteena.

Katarzyna Kończal

Szefowa działu Marketingu i PR. Zajmuje się promocją literatury pięknej oraz dba o wizerunek wydawnictwa. Z wyboru germanistka i polonistka. Zagubiona w językach, dlatego czyta, uczy i tłumaczy. Poza tym lubi niespieszne przebiegi, kadry i kolor zielony.

Agata Gać

Menadżerka ds. PR i Komunikacji Marketingowej. Uwielbia reportaż, literaturę podróżniczą i wszystko, co dzikie. Rusycystka. Matka domowej dżungli, kilku dinozaurów i psa Cypisa.

Katarzyna Schinkel-Barbarzak

Menadżerka marketingu. Antropolożka zafascynowana food studies. Tworzy strategie marketingowe dla serii popularnonaukowej ZROZUM i biografii. Uwielbia filmy Almodovara i Sorrentino. Marzy o emeryturze na Sycylii.

Aleksandra Sójka

Asystentka ds. mediów społecznościowych Serii Dzieł Pisarzy Skandynawskich. Filolożka szwedzka. Zakochana po uszy w fotografii (zwłaszcza analogowej!). W wolnym czasie fotografuje, podróżuje i biega. Zaczytana w szwedzkiej literaturze XX wieku.

Anna Rychlicka-Karbowska

Liderka zespołu Czwartej Strony Kryminału i redaktorka prowadząca. W wolnych chwilach czyta i podróżuje z aparatem w ręce. Adeptka flamenco zakochana w Hiszpanii. Tropicielka street artu, fanka instagramowych kwadratów i wyznawczyni zasady, że wszystko dzieje się po coś.

Joanna Zalewska

Redaktorka prowadząca w Czwartej Stronie Kryminału. Nie zna zabawy lepszej niż słowami, ani środków wyrazu piękniejszych niż wyrazy. W wolnych chwilach czyta i słucha.

Marta Kujawa

Menadżerka marketingu w Czwartej Stronie Kryminału. Wierzy w marketing wartości. W nielicznych chwilach wolnych od książek spaceruje z Dogginką i odkrywa nowe smaki. Na emeryturze z pewnością zamieszka w Macedonii.

Karolina Guzik

Menadżerka marketingu w Czwartej Stronie Kryminału. Filobutonistka, kreatywna dusza. Z aparatem w dłoni zamyka chwile w kadrach. Książki traktuje jak teleport do innego świata.

Adrian Stachowski

Redaktor literatury faktu i tłumacz. Wcześniej – dziennikarz, autor wywiadów; publikował najczęściej w „Tygodniku Powszechnym” i „dwutygodniku” (co wciąż mu się zdarza). Pasjonat reportażu. Miłośnik jazzu z lat sześćdziesiątych, amerykańskich filmów z siedemdziesiątych, hip-hopu z lat osiemdziesiątych i wspomnień z lat dziewięćdziesiątych. Tata Lidki i Wojtka.

Bogumił Twardowski

Redaktor prowadzący, projekt menadżer. Z wykształcenia historyk, miłośnik dobrego rocka. Z zaciekawieniem obserwuje oceny przeszłości naszego kraju, lubi też historię starożytnego Rzymu, epoki średniowiecza i oświecenia. Śledzi historię Indian i rosyjskiego Wschodu. Bliskie mu są biografie ludzi śmiało poszukujących drogi do celu. Przebiega własną tropę.

Weronika Jacak

Redaktorka prowadząca odpowiedzialna za literaturę piękną (a w szczególności skandynawską), podróżniczą i eko. Komparatystka. Kiedyś objedzie świat na rowerze, ale na razie czyta za dużo książek, spędza za dużo czasu w kinie i zbyt często bywa we Włoszech.

Zuzanna Sołtysiak

Rozważnie romantyczna redaktorka prowadząca. Marzy o napisaniu własnej powieści. Jest uzależniona od zielonej herbaty, czekolady oraz zapachu świeżo skoszonej trawy. Wciąż czeka na list z Hogwartu - różdżkę i czarujący charakter już ma.

Andżelika Stasiłowicz

Menadżerka projektów w Czwartej Stronie. W naszym wydawnictwie spełnia marzenie o pracy z książką i słowem. Pasjonatka odkrywania nowych miejsc i podróży – niekoniecznie tych w ekskluzywnych warunkach. Popołudniami uczy języka japońskiego, dzieląc się nie tylko swoją wiedzą i doświadczeniem, ale także uwielbieniem do japońskiej kuchni.

Joanna Jeziorna-Kramarz

Redaktorka prowadząca, wieczorami redaktorka i korektorka. W wolnych chwilach czyta kryminały, praktykuje jogę lub prasuje sterty ubrań. Fanka Jamesa Bonda. Nie wyobraża sobie życia bez czekolady. Jak już wygra lub zarobi pierwszy milion, otworzy księgarnio-kawiarnię z domowym ciastem, pyszną kawą i fascynującymi książkami.

Judyta Kąkol

Menadżerka marketingu w Czwartej Stronie. Nieustanie poszukuje nowych kreatywnych aktywności. Wolny czas spędza dbając o domową dżunglę, fotografując i czytając książki o Ameryce Południowej.

Aleksandra Wróblewska

Asystentka ds. Komunikacji Marketingowej w Czwartej Stronie. Wyznaje zasadę, że nie istnieje coś takiego, jak za dużo książek, tylko niewystarczająco pojemne regały. Zdobywa nowe poziomy w książkowym tetrisie. Miłośniczka parzenia herbat i palenia świeczek zapachowych. Zajęta rozpieszczaniem swojego pieska.

Anna Fiałkowska

Menadżerka marketingu w We need YA. Wymyśla strategie, dba o szczegóły kampanii i błyskawicznie odpisuje na mejle. Filolożka polska, autorka książek i poetka. Uwielbia dyskutować i wskazywać nowe punkty widzenia. W wolnym czasie czyta, spaceruje z pieskiem Lulu, robi zdjęcia analogowe albo ogląda filmy (kocha „Gorączkę” Michaela Manna). Znana również jako Annie Warhol.

Aleksandra Kotlewska

Asystentka ds. social mediów działu We need YA. Nie potrafi usiedzieć w jednym miejscu i milczy tylko wtedy, gdy czyta dobrą książkę. Żywioł energii, który ma milion myśli na minutę, a kreatywność jest jej siostrą bliźniaczką. Odpoczynkiem jest dla niej nauka języków obcych, spotkania z ludźmi i czytanie książek o tematyce feministycznej, queerowej oraz kryminałów. Za zamkniętymi drzwiami fanka gryzoni, ubrań oraz Harry’ego Stylesa.

Damian Pawłowski

Redaktor/ korektor. Literatura to całe jego życie. Każdą wolną chwilę spędza na czytaniu i pisaniu. Kocha niespiesznie spędzany czas z książką w ręku i długie rozmowy z przyjaciółmi. Uwielbia poezję, a słowa mają dla niego ogromną moc. W sieci znany również jako @pan.z.ksiazka

Oliwia Żyłka

Menadżerka marketingu. Współtworzy strategie marketingowe i działania w social mediach. Lubi kreatywną, dynamiczną pracę. Uwielbia rozmowy o literaturze i zdarza się jej zamęczać ludzi swoimi przemyśleniami czytelniczymi. Jej stos książek do przeczytania nigdy nie maleje, podobnie jak lista planów do zrealizowania. Wolny czas lubi spędzać aktywnie, ale kocha też jesień i deszczowe wieczory z książką.

Adrian Leonarczyk

Kierownik Działu Handlowego. Bohemista, idealista i fantasta. Człowiek, który o piwie wie prawie wszystko i sam je warzy. Górski piechur i fan rocka. W pracy codziennej zajmuje się sprzedażą i dystrybucją.

Barbara Adamczyk

Kierowniczka Działu Koordynacji Produkcji; odpowiedzialna za kontakty z drukarniami oraz kontrolę jakości wysyłanych i otrzymywanych materiałów. Miłośniczka dobrej literatury, górskich wędrówek, rudych kotów i Rumunii.

Magdalena Bloch

Graficzka. W Dziale Koordynacji Produkcji sprawdza poprawność wykonania plików do druku, ale też projektuje okładki i inne materiały graficzne. Po pracy „hasa po lasach” lub las upycha do słoja. Swój wolny czas dzieli między craft i bushcraft. Autorka książki „A Adi powiedział”.

Marta Benec

Specjalistka Działu Koordynacji Produkcji. W pracy nadzoruje poprawność plików zsyłanych do druku i realizację planu wydawniczego. Zajmuje się również składem i łamaniem książek. Odpowiada za techniczne przygotowanie tytułów w ramach projektu „Wielkie Litery”.

Barbara Niżyńska

Szefowa marketingu internetowego. Najwięcej pracuje nad filmowym obliczem książek, a ostatnio pochłaniają ją mailingi i automatyzacja. Uwielbia jeździć na rowerze. Po pracy królowa parkietu - salsa NY to jej nowa miłość.

Anna Zientek

W wydawnictwie zajmuje się korektami i redakcjami tekstów. Miłośniczka J.R.R. Tolkiena, Jane Austen i Sherlocka Holmesa. W wolnym czasie lubi piec i gotować. Urlop? Tylko w górach!

Magdalena Owczarzak

Korektorka, incydentalnie redaktorka. Łowczyni błędów w książkach i na okładkach. Swój korektorski ślad zostawia na wszystkim, co do niej spłynie na biurko lub na maila. Po pracy chodzi swoimi drogami, podróżuje, wpatrując się w zieleń i linię horyzontu. Zauroczona twórczością Olgi Tokarczuk zatrzymuje się chętnie w świecie przez nią przedstawionym.

Weronika Zielińska

Specjalistka ds. sprzedaży. Koordynator magazynu i wydawniczych kiermaszów. W wolnych chwilach chodzi do kina i gra na gitarze.

Natalia Kiwilsza

Specjalistka ds. Handlowych. Po pracy większość czasu spędza ze swoimi ukochanymi psami na długich spacerach poza miastem. Galopuje i mknie przez przeszkody. Miłośniczka kuchni śródziemnomorskiej. Od pewnego czasu zafascynowana pracą w glinie, stara się tworzyć ceramikę użytkową… z różnym skutkiem 😉

Kornelia Rączka

Specjalistka ds. handlowych. Uwielbia podróże i aktywne spędzanie czasu na świeżym powietrzu.

Józef Pawelec

Pomocnik działu handlowego.

Zofia Sołtysiak

Pomocnik działu handlowego. Studentka psychologii. Czytelniczka od najmłodszych lat i największa fanka Oscara Wilde’a. Jak nie zostanie psychologiem to skończy jako stand-uperka.

Wojciech Laskowski

Pomocnik działu handlowego. Student bioinformatyki. Hipochondryk z nadciśnieniem, którego pasją jest picie kawy i spanie.

Martyna Ladorska

Vanessa Kasprzak